Czasami bycie skutecznym menedżerem sprowadza się do podstaw. Oznacza to traktowanie ludzi w taki sposób, w jaki sam chciałbyś być traktowany, otwarte i szczere komunikowanie się, zachęcanie ludzi do robienia tego, co najlepsze, i słuchanie, gdy ktoś chce się wygadać. Nie chodzi o to, by podejmować decyzje naruszające budżet!
Najlepsi menedżerowie są w stanie wspierać swoich pracowników, ale nie tylko, są w stanie upewnić się, że pracownicy również czują się wspierani. Najlepszą umiejętnością, jaką można wykorzystać w tym przypadku, jest empatia. Kiedy słuchasz uważnie i używasz empatii, naprawdę nie możesz przegrać.
Empatia to umiejętność postawienia się w czyichś butach i docenienia ich emocji oraz tego, przez co przechodzą. Kiedy to robisz, jesteś w stanie lepiej ich zrozumieć i dzięki temu skuteczniej im pomóc. Jako menedżer starający się wspierać swoich pracowników, używanie empatii pomoże Ci zrobić o wiele więcej, a Twoi pracownicy poczują, że robisz dla nich wszystko, co najlepsze.
Aby dać Ci nieco więcej informacji na temat empatii, sprawdź tę infografikę.
Źródło - https://gethppy.com/hr-infographics/20-ways-to-improve-empathy-at-work
Zarządzanie to zajęta rola i oczywiście nie możesz po prostu zostawić drzwi do swojego biura otwartych przez cały czas i pozwolić ludziom wejść, usiąść i porozmawiać, kiedy tylko mają na to ochotę. Możesz jednak dać znać, że jeśli ktoś potrzebuje porozmawiać, może to zrobić, dając ci wcześniej znać. Oznacza to, że podczas gdy Ty siedzisz przy biurku i wykonujesz swoją pracę, Twoi pracownicy wiedzą, że jeśli pojawi się jakiś problem, nie są sami w jego rozwiązaniu.
To oczywiście nie koniec historii. Kiedy pracownik przychodzi do Ciebie, musisz go naprawdę wysłuchać. Oznacza to czytanie ich mowy ciała, odbieranie ich niewerbalnych wskazówek i dawanie im do zrozumienia, że rzeczywiście zwracasz na nich uwagę. Wykorzystanie empatii pomoże Ci przenieść sprawy na wyższy poziom, jeśli chodzi o pomoc.
Jeśli ktoś ci coś mówi, możesz wybrać, aby po prostu usłyszeć słowa lub możesz wybrać, aby słuchać. Jest pewna różnica i empatia pomoże ci ją znaleźć. Oznacza to, że możesz naprawdę docenić to, jak się czują i zrozumieć, jak ten problem na nich wpływa. W ten sposób można znaleźć najlepszy sposób, aby im pomóc lub po prostu być uchem do słuchania, jeśli tylko tego potrzebują.
Kierownik bez empatii jest zimny, oceniający i niewspierający. Nie bądź takim menedżerem.