28 wrz 2022

6 rzeczy, które sprawią, że nigdzie nie zajdziesz jako menedżer

Wiele słyszymy o tym, co menedżer powinien robić i jaki powinien być, ale co z rzeczami, których nie powinien robić?

Wiemy, że menedżerowie powinni być mili, przystępni i że powinni motywować i inspirować swoich pracowników. Taki typ kierownika to ktoś, kto będzie nadzorował biuro o wysokim morale, a co za tym idzie - o większej produktywności. Co jednak z biurem, w którym za sterami stoi kiepski menedżer?

W takiej sytuacji pracownicy mają dość. Są zmęczeni tym, że ich nie słuchają, nie czują się doceniani, czują się jakby byli traktowani jak dzieci i w rezultacie szukają innej pracy, bo po prostu nie chcą mieć do czynienia z taką sytuacją każdego dnia siedząc przy biurku. Czy można ich winić?

Aby pomóc Ci uniknąć tego typu sytuacji, przyjrzyjmy się 6 rzeczom, które zaprowadzą Cię absolutnie donikąd jako menedżera.

  • Samolubność - Samolubny menedżer myśli tylko o sobie i w rezultacie zraża do siebie całe biuro. Skupienie się na numerze jeden tworzy atmosferę "dog-eat-dog" i całkowicie niszczy wszelkie wyobrażenia o duchu zespołu.
  • Utrzymywanie drzwi do biura zamkniętych - To nie znaczy dosłownie, ale jeśli siedzisz przy biurku i nigdy nie pozwalają pracownikom przyjść i porozmawiać z tobą, kiedy potrzebują, będziesz tworzyć poczucie, że nie jest ceniona. Stres w miejscu pracy może łatwo wkradać się do tego typu sytuacji.
  • Wydawanie poleceń zamiast otwartości na sugestie - Oczywiście, czasami trzeba wydawać polecenia jako menedżer i delegować zadania, ale jest na to sposób. Jeśli stale wydajesz polecenia i nie dyskutujesz, a nawet nie pozwalasz na zgłaszanie sugestii, będziesz denerwował swoich pracowników i sprawisz, że poczują, że nie szanujesz ich umiejętności.
  • Stawianie się po jednej zestron konfli ktu - Menedżer powinien pozostać bezstronny, kiedy ma do czynienia z konfliktami i nigdy nie powinien dać się przekonać do żadnej ze stron. Stawianie się po jednej ze stron prowadzi do niezgody w biurze i znacznie pogarsza konflikty. Morale również bardzo spada.
  • Zakładanie, że zawsze masz rację i jesteś najlepszy, jakimożesz być - Żaden menedżer nie jest skończonym artykułem, a tak naprawdę, jak wygląda skończony artykuł? Zawsze można się poprawić, zrobić coś lepiej i zawsze można się czegoś nauczyć. Zakładanie, że wiesz wszystko jest szkodliwe nie tylko dla twojej reputacji, ale także dla poziomu morale w biurze.
  • Traktowanie ludzi z brakiem szacunku - Niezależnie od tego, czy jesteś menedżerem czy nie, nie ma usprawiedliwienia dla traktowania ludzi z brakiem szacunku, jednak niektórzy menedżerowie pozwalają, aby tak zwana władza uderzyła im do głowy. Kiedy to się dzieje, traktują ludzi z brakiem szacunku. W tym momencie wszystko staje się negatywne.

Skup się na byciu pozytywnym wzorem do naśladowania i unikaj tych bardzo szkodliwych nawyków.

Zobacz również